Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Je bent verzekerd tegen breukschade aan het lichtdoorlatende glas op het adres dat op je polisblad staat. Verzekerd is het lichtdoorlatende glas dat onderdeel is van het gebouw. De herstelkosten van het gebroken glas worden vergoed.
Verzekerd is het glas van het gebouw dat op je polisblad staat. Het moet gaan om glas dat bedoeld is om licht door te laten.
De herstelkosten die nodig zijn om breukschade aan het glas op het verzekerde adres dat op je polisblad staat te herstellen.
Je bent verzekerd voor het tijdelijk vervangen van het glas door een ander materiaal, omdat het nieuwe glas er niet snel genoeg is (noodvoorziening). Als er een noodvoorziening geplaatst moet worden en je schakelt Clarixy niet in, dan wordt hiervoor maximaal € 175,- per gebeurtenis uitgekeerd.
Je bent voor maximaal € 175,- per gebeurtenis verzekerd voor de schade aan je goederen of inventaris door het gebroken glas.
Niet verzekerd is glasbreuk door of tijdens:
Opzet, of aan opzet grenzende roekeloosheid
Werkzaamheden tijdens verbouwen, repareren of aanbouwen
Bewerken of verplaatsen van glas
Eigen gebrek
Molest, terrorisme en atoomkernreacties
Natuurrampen
Langzaam inwerkende invloeden
Werking van of tijdens werkzaamheden aan de sponningen en/of omlijsting
Brand en ontploffing
Leegstand langer dan 30 dagen
Niet verzekerde glassoorten:
Glazen bouwstenen
Liggend glas of glas waar je op kunt/moet lopen
Geëmailleerd glas
Glas dat bedoeld is als gevelbekleding/vliesgevel
Spiegels
Vitrineglas
Profilitbeglazing
Glas met zonnecellen en/of glas met elektronica
Gebrandschilderd, gezeefdrukt, digitaal geprint, gezandstraald, geëtst of gebeiteld glas
Gebogen glas
Overig speciaal glas
Niet verzekerde locaties:
Glas dat onderdeel is van een constructie van het gebouw en bedoeld is om de constructie te sterker te maken.
Glas in privacyschermen, balkonafscheidingen, schuttingen geheel of gedeeltelijk van glas of terrasafscheidingen zoals gebruikelijk bij horecaondernemingen
Glas in overkappingen, atriums of luifels
Glas in broei- en kweekkassen
Niet verzekerde overige uitsluitingen:
Lekslag. Dit is wanneer het glas lek raakt.
Blindslag. Dit is wanneer de ruit wazig wordt (of het doorzicht minder wordt).
Belettering/beplakking
Asbest. Bij schade aan het verzekerde glas worden de kosten die verband houden met asbest niet vergoedt.
Als de schade op basis van een regeling, wet of andere verzekering al dekking biedt.
Als er een eigen risico is, vind je die op het polisblad of in de clausules.
Je verzekert het glas van het het gebouw dat op het polisblad staat.
· Je ons de juiste benodigde informatie geeft bij het afsluiten van de polis.
· Je de schade zo snel mogelijk meldt bij Clarixy.
· Je betaalt de premie op tijd.
· Je verandering van het risico doorgeeft.
· Je er alles aan doet om de schade te beperken.
· Je bij een strafbaar feit aangifte doet.
· Je meewerkt bij het verhalen van de schade op de veroorzaker.
De verzekeringsnemer is verplicht premie, kosten en assurantiebelasting te betalen. Je moet direct na het ontvangen van onze factuur, de premie, kosten en assurantiebelasting betalen.
De verzekering begint op de ingangsdatum die op je polisblad staat. Op het polisblad staat ook de contractperiode van de verzekering. Als wij na afloop van deze datum geen nieuwe afspraken met elkaar maken, dan loopt de verzekering door voor de periode die op het polisblad staat.
Je kunt je verzekering tot uiterlijk twee maanden voor het einde van de eerste contractperiode opzeggen. De verzekering stopt dan op de einddatum.
Na de eerste contractperiode kun je de verzekering altijd stopzetten. Er is dan een opzegtermijn van één maand. De verzekering stopt dan op het moment dat de opzegtermijn is verstreken. Het opzeggen kan via info@midglas.nl of via uw adviseur.